mammanibyn.blogg.se

Att fÄ ihop vardagen med barn, man, hem, arbete och allt annat som hör vardagen till. Bland annat hur man kan köpa, laga och Àta ekologisk, nyttig och nÀrproducerad mat. Mitt i allt ska ocksÄ trÀningen fÄ plats och man ska bli fit inför sommaren, jag kanske inte hinner allt men jag gör sÄ gott jag kan!

Mangoglass 🍩

Publicerad 2015-07-31 23:10:03 i AllmÀnt,



Idag blev jag jĂ€ttesugen pĂ„ glass sĂ„dĂ€r pĂ„ kvĂ€llskvisten men sjĂ€lvklart hade vi ingen hemma. Men googlade dĂ„ pĂ„ mangoglass och hittade ett recept med fryst mango och kvarg, la i lite vaniljpulver och kokossocker för att fĂ„ lite mer smak sen Ă€r det bara att mixa allt i mixern till slĂ€t glass â˜ș smakade helt okej för att vara ett nyttigare alternativ! Imorgon blir det ett mysigt besök pĂ„ torekĂ€llberget med familjen dĂ„ det ska bli 22 grader och sol 🌞 
Idag passade vi pĂ„ att ta ett besök pĂ„ badhuset safiren i vagnhĂ€rad med min syster och hennes familj, 2 timmar av lek och bus fick bĂ„da mina Ă€lsklingar att somna pĂ„ vĂ€gen hem! Men pĂ„ hemvĂ€gen kom vi pĂ„ att vi inte hade nĂ„gon middagsplan sĂ„ körde favorit i repris med linsröra i pitabröd, typ vegetarisk tacos 😋 ska lĂ€gga mig nu för barnen vaknar ju tidigt som attan som vanligt, aldrig sovmorgon men glad Ă€ndĂ„ 😉
Puss och kram ❀

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela