mammanibyn.blogg.se

Att fÄ ihop vardagen med barn, man, hem, arbete och allt annat som hör vardagen till. Bland annat hur man kan köpa, laga och Àta ekologisk, nyttig och nÀrproducerad mat. Mitt i allt ska ocksÄ trÀningen fÄ plats och man ska bli fit inför sommaren, jag kanske inte hinner allt men jag gör sÄ gott jag kan!

Broccolibollar till middag? 😳

Publicerad 2015-10-16 21:01:32 i AllmÀnt,


 
I onsdag provade jag att rulla broccolibollar, lite krĂ„ngligt att göra men ett gott tillbehör till lax â˜ș tillsammans med en god sĂ„s till gjord pĂ„ lĂ€ttkvarg, vitlök, örtsalt och peppar.

HĂ€r Ă€r receptet: 
500gr broccoli 
2dl parmesanost 
4dl mandelmjöl
2 Àgg
1 tsk örtsalt
Peppar efter behag 
Olja till stekning 

Gör sÄhÀr:
Mixa broccolin och krama ur vĂ€tskan. Blanda ihop broccolin, mandelmjöl, Ă€gg, parmesanost, örtsalt och peppar. Rulla smeten till smĂ„ "köttbullar" och stek i olja tills de fĂ„r fin fĂ€rg 😋

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela