mammanibyn.blogg.se

Att få ihop vardagen med barn, man, hem, arbete och allt annat som hör vardagen till. Bland annat hur man kan köpa, laga och äta ekologisk, nyttig och närproducerad mat. Mitt i allt ska också träningen få plats och man ska bli fit inför sommaren, jag kanske inte hinner allt men jag gör så gott jag kan!

Att göra sin egen sylt 😋✌️

Publicerad 2015-09-21 14:25:17 i Allmänt,





Jag och barnen var ute idag och plockade blåbär i skogen här i närheten. Visserligen så är dom lite mosiga men det gör ingenting när man ändå bara ska göra sylt. Det är ju så enkelt att göra egen sylt speciellt eftersom jag inte vill ha koncerveringsmedel i, då är det liksom bara strösocker och blåbär som ska kokas och sen hällas i en rendiskad burk med lock, den håller i ca 1 vecka i kylskåp så man får äta ganska mycket sylt men vad gör det liksom?😉 ska smaka av den när den har svalnat, hoppas den är så god som jag tror att den är, det är första gången jag gör egen sylt faktiskt så vi får hoppas på det bästa! Det som är roligt när man gör egen sylt/saft/mos är att man oftast fått/hittat bären eller frukten själv och den är helt gratis så det är bara sockret som kostar och det är inte många kronor 👍 ska ge mig ut någon dag och plcoka lingon men hittade endast 2 stycken idag när vi var ute i skogen så tror jag får hitta en annan skog att plocka lingon i, kanske ute hos min pappa i hans skog. 
Men ska göra mina hemmafrusysslor nu så vi hörs sen!
Puss och kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela