mammanibyn.blogg.se

Att fÄ ihop vardagen med barn, man, hem, arbete och allt annat som hör vardagen till. Bland annat hur man kan köpa, laga och Àta ekologisk, nyttig och nÀrproducerad mat. Mitt i allt ska ocksÄ trÀningen fÄ plats och man ska bli fit inför sommaren, jag kanske inte hinner allt men jag gör sÄ gott jag kan!

En mysig dag i badhuset 🐠

Publicerad 2015-09-11 21:49:47 i AllmÀnt,



Idag bestĂ€mde jag och min vĂ€n Anna att vi skulle Ă„ka till safiren och bada med Embla och Olle men sen nĂ€r vi kollar vilka öppettider dom har sĂ„ tror man fan att det Ă€r ett skĂ€mt? Man fĂ„r komma och bada efter klockan 15, alltsĂ„ en fredag nĂ€r mĂ„nga barn Ă€r lediga frĂ„n dagis? SĂ„ vi struntade i safiren och drog till sydpoolen istĂ€llet â˜ș sjukt lĂ€nge sen man var dĂ€r och allt sĂ„g precis ut som för typ 15 Ă„r sen nĂ€r man var dĂ€r sist sĂ„ stĂ€llet skulle ju behöva renoveras ordentligt men det var supermysigt och kul Ă€ndĂ„ att vara ivĂ€g och speciellt att trĂ€ffa min gravida gamla vĂ€n frĂ„n mellanstadiet som jag trĂ€ffar allt för sĂ€llan! Hennes son Ă€r typ 7 mĂ„nader yngre Ă€n Embla sĂ„ dom lekte sĂ„ fint hela tiden nĂ€r vi var dĂ€r, sĂ„ himla kul att vĂ„ra barn leker med varandra, man kĂ€nner sig sĂ„ vuxen, sĂ„ gammal liksom haha! Efter badhuset sĂ„ drog vi oss hemĂ„t för att avnjuta en riktigt mysig fredagsmiddag (blodpudding med lingonsylt) för att sen Ă„ka till affĂ€ren och handla lite fredagsmys hela familjen. Jag, Marcus och Embla köpte lite godis medan Dylan köpte en stor klase med bananer 😂 han blev dock vĂ€ldigt avundsjuka pĂ„ vĂ„ra godispĂ„sar men han vet ju hur gott bananer Ă€r ocksĂ„ sĂ„ han blev inte sĂ„ ledsen faktiskt! Imorgon Ă€r det extrajobb igen sĂ„ Ă€r tillbaka pĂ„ hemmaplan pĂ„ söndag klockan 10 och klockan 14 pĂ„ söndag Ă€r det kalas hemma hos min kusins dotter som nyligen fyllt 3 hĂ€rliga Ă„r 🎉 och senare pĂ„ kvĂ€llen sĂ„ kanske det blir middag med min bĂ€sta lĂ„tsaspappa Johnny men vi fĂ„r se vad dagen rĂ€cker till! 
Ska gĂ„ och tvĂ€tta bort smink, plocka ut linser och gĂ„ till sĂ€ngs för att fĂ„ ett par vĂ€lbehövliga timmar sömn innan ett jobbdygn 👌 
Puss och kram ❀



Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela